Telefon

Soru ve Görüşleriniz İçin
Eposta

mira@miradanismanlik.com.tr

Kurumsal e-posta Adresimiz
  • BÄ°ST 100
  • DOLAR
    TL
  • EURO
    TL
  • PARÄ°TE
  • ALTIN ONS

 Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumunca (BTK), tüketicilerin internette gezinirken talep ve onayı olmaksızın istek dışı aboneliÄŸinin gerçekleÅŸtirildiÄŸi katma deÄŸerli servislerle ilgili maÄŸduriyetleri önlemek amacıyla getirilen onay zorunluluÄŸu yarın itibarıyla uygulamaya konulacak.

 
 
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, BTK, tüketicilerden çok sayıda ÅŸikayetin geldiÄŸi katma deÄŸerli servislere abonelikler konusunda uygulanacak usul ve esasları belirledi.
 
 
Abonesi olunan iÅŸletmecinin faturasına yansıyan tüm katma deÄŸerli elektronik haberleÅŸme hizmetlerini kapsayacak ÅŸekilde hazırlanan düzenlemeyle tüketici onayı olmaksızın bu ürünlerin satın alınmasının önüne geçildi.
 
 
ABONEDEN ONAY ALINACAK
 
 
Düzenlemeye göre, web, wap, SMS ya da sesli yanıt sistemleri gibi kanallarla yapılan iÅŸlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına iliÅŸkin aboneden onay alınacak.
 
 
Katma deÄŸerli hizmetlerle ilgili sorunları büyük ölçüde çözeceÄŸi belirtilen düzenleme, yarın itibarıyla yürürlüÄŸe girecek.
 
 
ALDATICI VE YANILTICI Ä°FADELERE YER YOK
 
 
Abonelik veya tekil içerik satın alınması sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatıcı veya yanıltıcı ifadelere yer verilemeyecek. Hizmet koÅŸullarına ve hizmet karşılığında alınacak ücrete iliÅŸkin bilgiler, abonenin doÄŸru bilgilenmesini saÄŸlayacak ve dikkatini çekecek ÅŸekilde sunulacak. bilecekler. Bu hizmetlere iliÅŸkin mevcut aboneliklerini sona erdirmek isterlerse bu talep mobil iÅŸletmeciler tarafından asgari kısa mesajla (SMS) tüm iÅŸletmeciler tarafından ücretsiz ve basit bir yöntemle gerçekleÅŸtirilecek.
 
 
ABONELÄ°K Ä°PTALÄ° ÜCRETSÄ°Z OLACAK
 
 
Katma deÄŸerli hizmet aboneliklerine iliÅŸkin iptal talepleri, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. Bu hizmetlere iliÅŸkin abonelik iÅŸlemlerinde ve tekil içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onaya iliÅŸkin iÅŸlemler ücretsiz saÄŸlanacak.
 
 
Üçüncü taraflarca sunulan hizmetlerde yaÅŸanan sorunlara iliÅŸkin tüketicilerin ÅŸikayetini ileteceÄŸi bir muhatap bulamamasının önüne geçmek amacıyla hizmet ücretinin tahsilatına aracılık eden iÅŸletmeciye sorumluluk yükleniyor.
 
 
Tüketicilerin cep telefonlarına gelen reklam sayfasını veya mesajını hizmeti satın almadan kapatamadığı yönündeki ÅŸikayetlerine iliÅŸkin de düzenleme yapıldı. Tüketicilerin, hizmeti satın almak istemediÄŸini kolayca iletebilmesine yönelik iÅŸletmeciye yükümlülük getirildi.
 
 
Abonenin hattının katma deÄŸerli hizmetlere açılıp kapatılmasına yönelik talebi, iÅŸletmeciler tarafından kayıt altına alınacak.